Wednesday, June 12, 2013

bila sudah senang....

Bila ada yang lebih senang, akan dilupakan perkara yang lebih susah. Sebagai contoh, sebelum ini aku pergi kerja berjalan kaki, sihat betul rasanya. Walaupun makan banyak, tapi hati sentiasa senang kerana kononnya sudah exercise pergi dan balik kerja. Tapi sejak aku naik kereta (punca daripada hujan petang yang tidak diduga), rasanya macam tak mungkin untuk aku berjalan kaki lagi. Walaupun sekarang panas secara konsisten di waktu petang, aku sentiasa mencari alasan untuk tidak berjalan. Contohnya aku fikir nanti banyak sedut asap kenderaan yang kotor. hehe lihatlah betapa liciknya aku. Memperdayakan diri sendiri.

itu hanya sekadar mukadimah. 

perkara yang lebih aku ingin tekankan adalah kenapa blog aku kelihatan terabai. Sejak ada instagram, aku rasa lebih seronok mengarut di situ. Walaupun orang hanya berminat untuk tunjuk gambar di situ, kadang-kadang penerangan pada gambar aku lebih panjang berbanding saiz gambar. heheee...

Jadi aku perlu fikirkan sesuatu supaya blog ini tidak akan terbiar selamanya. Itu sahaja yang ada dalam kepala aku sekarang. Aku mahu pasang cadar sebenarnya tadi. entah kenapa aku di sini. ok selamat malam.. ;)