Tuesday, July 30, 2013

Bangun sahur pukul 6.30. Nice.

Assalammualaikum. Salam 10 Ramadhan terakhir =)  tapi sempat juga update blog..hee

Ramadha semakin menghilang. kalau masa kecil-kecil makin nak dekat raya makin seronok sampai lupa apa yang dituntut untuk bulan ramadhan. Sebenarnya entah tahu entah tidak tentang ramadhan pada masa tu. -_-"

Kalau orang bercerita pengalaman berpuasa masa kecil, aku betul-betul tak mampu nak ingat apa perkara pelik atau perkara nakal yang aku lakukan semasa bulan puasa. Plain betul zaman kanak-kanak aku. Umur berapa mula puasa pun aku tidak tahu. Aku langsung tak ada kenangan mula-mula puasa. Pelik juga. Atau pun mungkin kerana aku ketua kelas sejak dari masuk sekolah rendah, jadi aku puasa seperti orang dewasa sahaja dengan harapan akan menjadi contoh pada murid yang lain. Cewah.. bergaya sungguh cakap begini :D

Tak apalah. Itu tidak penting. Yang pasti, bila sudah bekerja, perkara yang paling aku takut adalah aku tidak terbangun sahur. Semalam adalah hari pertama aku tidak bangun sahur. entahlah mungkin balasan pada aku kerana ambil cuti pada hari isnin untuk membeli belah persiapan raya..hehe

Ok lah, aku mahu tidur. Trauma sungguh...

Teruskan beribadah, tingkatkan usaha mengejar rahmat Allah di bulan Ramadhan. selamat malam =)