Monday, July 15, 2013

mari ber Ramadhan =)

"sembahyang jemaah ni lain. Kena rapat-rapat. Kan imam selalu pesan rapatkan saf rapatkan saf bila nak mula sembahyang. Kalau sembahyang sorang memang tak payah nak fikir rapat ke mana-mana. Tak payah nak rapat ke dinding ke pintu ke apa. Berdiri tengah-tengah lapang pun tak apa"

kata Laili Nur Fatma (bukan nama sebenar) kepada Zahirah Farisya (bukan nama sebenar).

Zahirah Farisya pun menjawab.. " yelah... betul tu. Mungkin orang sekarang tak tahan panas rapat-rapat sebab biasa ada aircond kat rumah. Tak pun kalau penuhkan saf depan, terpisahla dari kawan. Tak boleh nak borak lagi."

Laili Nur Fatma menjawab dengan selamba "diorang pergi terawih ni ingat macam hang out ramai-ramai dengan kawan ke main borak-borak 1 kumpulan?" 

"entah. yang itu aku tak tahu. Hang tanya la depa yang dok kalut asyik update status nak mencari bakal imam tapi syarat sembahyang jemaah pun tak khatam lagi"

lalu mereka berlalu pulang ke rumah masing-masing tanpa singgah ke bazaar ramadhan kerana makanan di bazaar sumpah mahal. Habis cerita. 

Selamat menunaikan ibadah, hargailah anugerah Ramadhan dari Allah SWT untuk kita semua. Wallauhhualam =)