Thursday, July 18, 2013

saiz S lagi??

pada suatu petang saya mengajak suami saya pergi ke suatu tempat untuk membeli sehelai jubah (bukan nama pakaian sebenar) kerana jubah saya tidak dijumpai lagi walaupun almari cuma ada 1. Pelik juga saya memikirkannya. Mana mungkin pencuri masuk ke rumah semata untuk mencuri jubah. Tidak masuk akal.

Jadi selepas kerja saya terus pergi ke pusat membeli belah. Hari itu hari sabtu. Saya juga agak berasa penat ketika itu kerana saya bekerja separuh hari pada hari sabtu. Hal ini membuatkan saya kadang-kadang agak tertekan. Tapi cuma kadang-kandang kerana memikirkan saya guna juga duit gaji setiap bulan. Saya mengalah bila saya sering terbaca mengenai keberkatan duit gaji.

Baiklah. Sampai sahaja di sana, kami terus kepada matlamat kami tanpa terpengaruh dengan godaan benda-benda menarik yang lain. Cantik-cantik betul jubah sekarang. Lagi-lagi yang dibawa terus dari negara-negara arab. Lalu saya pun berkenan dan mencuba. Katanya free size. Tapi hampa. Ternyata saiz mereka di sana sangat tidak relevan dengan saiz orang Malaysia.

Mahu tidak mahu saya terpaksa cari jubah biasa-biasa saja. Setelah mencuba, saya dapati kecil juga badan saya ini. Sudahlah tidak tinggi, kecil pula tu. Tidaklah kecil sangat, saiz Lisa Surihani mungkin. heh heh heh..
Yang kelihatan kemas dan terletak pada badan saya adalah saiz S. Sudah di bahagian buatan Malaysia pun masih kena cari yang paling kecil. Hairan juga memikirkannya. Kadang-kadang saya berharap saya bertambah tinggi, tapi tidak mungkin kerana saya suda melepasi tahap tumbesaran.

Namun saya bersyukur kerana saya tidak membesar, dalam erti kata lain, saya masih belum perlu memikirkan produk pelansingan yang mana harus saya ambil. Saya juga bersyukur dengan diri saya yang tidak tinggi kerana kadang-kadang saya memang gayat melihat perempuan tinggi. tak tahulah kenapa.

Sampai di sini sajalah. Banyak pengajaran yang boleh di ambil dari cerita saya ini. Saya tidak akan beritahu apa dia, cuba fikirkan sendiri. ;P