Monday, August 5, 2013

Random post with a random picture

::picture from g'ya fb::
 
 
Geng sekolah yang huru-hara. Bila masuk form 4, najjia ambil akaun, aku dan ah ping (teh bee ping) ambil biologi). Masa dalam kelas kami duduk depan belakang. Suka bersembang. Kadang-kadang sembang  tak banyak, gelak yang banyak. Tak faham jugak aku. Tapi itulah kami. Masuk matriks pun sama lagi. Masuk U pun sama lagi, USM. Cuma aku di health campus, ah ping di main campus.
 
 
Masa muda-muda dulu kami tak nampak pun apa di depan. Main redah je. Masa sekolah dulu, masing-masing struggle menghafal buku. Kurang inisiatif nak memahamkan. Tak tahulah punca dari siapa. hehe  Sampai masa buat SPM aku rasa senang gila, bukan nak belagak tapi sebab aku dah hafal semua soalan dan skema jawapan. hehe tak kisahlah cara pembelajaran tak menarik pun, asalkan keputusan SPM cemerlang, boleh sambung belajar. Tu je lah kot dalam kepala kami.
 
 
Dan sekarang, Alhamdulillah. Kami dah besar. Masa dulu selalu buat karangan nak belajar hingga menara gading. Pelik betul nama menara tu. Tapi itulah bahasa melayu. Pelik-pelik je kadang-kadang. Masing-masing dah berjaya mengharungi semua tu.
 
siapa tahu, aku dah jadi therapist, ah ping seorang Chemist, Najjia seorang accountant. Alhamdulillah. Usaha kami sikit je sebenarnya, tapi inilah jalan yang dah tertulis. Jalan hidup yang dah pun ditentukan dan dirancang dengan sempurna. Maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan? =)