Wednesday, September 25, 2013

Aku dan momentum

Lama pula rasanya tidak update blog. Aku sudah mula bekerja dari cuti yang panjang. Sudah tidak ada masa berangan, jadi tidak ada idea mahu merepek di sini.

Tambah pula saat ini aku sedang meneutralkan perasaan sedih berpisah dengan suami untuk sekejap. Suami sudah pulang ke tempat kerja yang jauh. Rasanya keadaan ini lebih sukar berbanding menghafal anatomi dan fisiologi manusia.

Lihat, sebut saja pasal suami, langsung aku tidak ada idea. Ini namanya kesedihan sehingga mem'block' otak dari berfikir.

Hari ini masuk hari ke tiga bekerja. Aku rasa kucar kacir sedikit. Aku fikir aku sudah hilang momentum di tempat kerja  kalau ikut definisi, momentum itu adalah kuantiti fizikal yang menggabungkan jisim dan halaju. Di sini aku rasa jisim mungkin mewakili tenaga aku, halaju mewakili skill. Bila dua2 aspek ini sendiri seperti tidak bergabung, hal ini yang menyebabkan kucar kacir.

Skill ada tapi seperti malu2 untuk keluar bila sudah lama tinggalkan klinik, tenaga pula masih keliru antara rumah dan tempat kerja. Contohnya baru pukul 10 aku sudah rasa seperti pukul dua penatnya. Hmmm... susah juga.

Mungkin perluka  masa untuk memberi motivasi kepada diri sendiri. Baiklah sampai di sini dahulu. Aku sudah pening.

Jika ada rezki, lepas 6 bulan cuti panjang lagi. Amin :)